Me gusta helado muchísimo - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu Me gusta helado muchísimo - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu

Me gusta helado muchísimo

Blijf op de hoogte en volg Joyce

18 November 2012 | Spanje, Barcelona

De tijd vliegt… Alles gaat snel. Nog anderhalve maand en dan mag ik naar huis. En stiekem verlang ik wel naar mijn eigen bed, eigen kamer, eigen fiets en auto, vrienden en familie. Zelfs naar school en werk. Het is zo raar wat je kan missen. Zo mis ik mama’s heerlijke rundvlees, wortelenstamp en rode kool. Maar ik mis ook ontzettend het wandelen met onze Lady in de bossen. En eigenlijk ook gewoon het normale stappen, lekker boers en niet sjiek in een jurk en hakken, maar gewoon in een spijkerbroek en gympen. Waar niemand je raar aankijkt als je helemaal los gaat en onze lekkere lalala-muziek! Zou graag weer willen stappen in Tilburg, Eindhoven of Uden. Gewoon lekker bekend, altijd goede muziek en je vrienden bij je. Maar genoeg over heimwee, want zo lijkt het alsof ik heel veel heimwee heb, maar dat valt op zich wel mee.

Deze week komt mijn mama weer voor een weekendje op bezoek. Ze weet het nog niet, maar we gaan heel veel doen. Zo wil ik naar de Sagrada Familia (binnenkant), naar Tibidabo-berg, camp nou, en nog veel meer. Ik denk dat wanneer mama naar huis gaat, ze Barcelona ook kent. Maar ze neemt ook meteen nieuwe boeken mee, want ik lees hier alsof ik zwaar verslaafd ben. Dan maak ik een heerlijk hanghoekje op mijn bed, drinken erbij, iets zoets erbij en lezen maar.

Stage gaat nog steeds onwijs goed, van de 7 opdrachten moet ik er nog 2. Heb daar mooi 5 weken voor, dus komt allemaal goed. Merk weinig van de stress voor de school opdrachten. Ik relax nu veel meer, gewoon hoofd leeg maken en los laten. Heerlijk, wanneer het echt lukt. Hierdoor denk ik helderder en ben ik niet zo’n chaoot.

Afgelopen week was er een grote staking in Barcelona (en ook meerdere plaatsen van Spanje, Portugal, Italië, enz). Stage vroeg of ik echt wel wou komen, want ze konden mijn hulp veelste goed gebruiken. Ochtends met moeite naar stage kunnen komen omdat de metro’s, bussen en treinen minimaal reden. Op stage was verder niet veel te merken, alleen dat de kinderen normale kleren droegen ipv uniform en niet iedereen was aanwezig. Maar de problemen begonnen bij de terugweg, want ik kon openbaar vervoer niet gebruiken want deze reden niet. Dan maar lopen. Alles ging redelijk tot ik bij Diagonal aan kwam. Hier vlogen de ijzeren rekken om mijn oren en de ene na de andere knallen (veel kans rookbommen maar ook andere knallen) waren te horen. Ook zag ik vuur en gevechten. Enige wat ik kon bedenken was: WEGWEZEN! En ben snel naar huis gelopen. Er waren echt veel demonstraties, ook door onze straat en letterlijk langs ons huis. In totaal heeft de hele opstand zo’n 24 uur geduurd.

nog een paar weetjes:

- De meesten zullen het wel weten, maar wil het toch hier ook een keer neerzetten. Ik ben niet meer single. Heb een ontzettend leuke vriend, en hij is gewoon Nederlander. Vorige weekend was hij hier en helaas nu weer terug in Nederland.
- Ik voor het eerst heb gepraat via videochat met mijn oma uit Boekel! Heb erg gelachen. Het was ontzettend leuk en hoop dat ik nog meer mensen via de videochat kan spreken.
- Mijn tante mijn boeken al bijna uit heeft gelezen, voordat ik dat kan. Heerlijk dat iemand mijn boekensmaak ook deelt!
- Mijn vriendinnen een dobbelavondje hebben gepland en toevallig zo gepland hebben dat ik nog mee kan doen! (vind dat echt superleuk, want dat zie ik ze nog dit jaar)
- Ilvy en ik VIP zijn geweest bij Sotavento.
- Ik een nieuwe hobby hebt gevonden: KOKEN! Zoals: tapas, avondmaaltijden en lunch…
- we afscheid hebben moeten nemen van 4 meiden in ons huis, maar nu weer 4 nieuwe meiden hebben mogen welkom heten en ons huis weer vol is.
- Het ijs in Barcelona zo verslavend is, dat ik in Nederland echt moet afkicken
- Hier in Barcelona honden en katten met 14 in een kooi zitten en dan kan je ze uitkiezen (doe mij die maar.)
- Barcelona-students hulp nodig hadden en ik voor 9 leraren een presentatie heb gegeven, waar ze veel aan hadden en ik veel complimentjes heb mogen ontvangen omdat alles zo helder was. (Altijd leuk om zoiets te doen).
- temperatuur hier een stuk hoger ligt dan in Nederland. Wij hebben nog dagen met 20 graden, soms 16graden.
- sinterklaas niet bij mij op bezoek is gekomen, terwijl ik gewoon mijn schoen(en) had gezet en een mooie brief erbij had gehangen.

En nu heb ik dit allemaal gezegd, sluit ik mijn blogje weer af. De feestdagen komen er aan en ook in Spanje vieren ze er een paar.

Nog een paar weken mag ik lekker gekken, dwaas zijn en ontdekken. Barcelona zal ik nooit vergeten, en heb een onwijs handig boekje waar ik nu veel informatie in kan schrijven en voor altijd kan bewaren.

Besos! veel liefs, Joyce

  • 18 November 2012 - 16:26

    Danielle:

    He volgens mij bedoel je het boekje dat je van ons hebt gekregen :D
    Wat klinkt het toch heerlijk daar!
    (Ja ik heb het stukje ook gelezen van de stakingen ;))

  • 20 November 2012 - 09:50

    Daphne:

    heJ Meisiej! :)
    Wat een verhaal weer, je maakt het allemaal wel weer mee, Haha. :) Fijn dat je het nog steeds leuk hebt!
    Ik zie je over een grote maand weer:D:D:D Als je wilt kun je meehelpen met voorbereiden? Ik zie dat je koken leuk vind, haha!:P Lekker salades enzo maken...

    Xxx!!

  • 27 November 2012 - 16:40

    Tante Pietje En Ome Toon.:

    Fijn dat je het leuk hebt.
    Antwoorden op je weetjes;
    -Leuk dat je een vriendje hebt, hopen hem snel te ontmoeten. Heb al met hem een en ander besproken op FB.
    -Praten met Oma. Ze vond het super maar ook heel raar om je zo gewoon in de kamer bij je papa en mama te zien en meteen met je te kunnen praten.
    -Ik heb al inderdaad boeken van je geleend die je zelf nog niet gelezen had, maar die zijn nu inmiddels in Barcelona. En ik kan ook weer vooruit. En ja, ik deel jou smaak hihi.
    -Lief van je vriendinnen dat ze de dobbelavond voor jou hebben uitgesteld tot je er bij kunt zijn. Dat zijn pas echte vriendinnen.
    -VIP, toe maar. Al was dat maar voor een avond. Bij ons ben je altijd een VIP.
    -Willen wel eens een keer komen eten als je op jezelf woont? Vooral Tapas klinkt lekker.........
    -Oud eruit, nieuw erin, volle bak weer.
    -Ijs in Barcelona verslavend? En mama zei dat je (weer) was afgevallen.
    -Eh, breng aub geen hond of kat mee.
    -Leuk dat je zoveel complimentjes kreeg, hadden dat wel verwacht dat het leuk was en goed zou gaan.
    -Breng je wat van het lekkere weer mee naar hier als je thuis komt?
    -Sinterklaas is misschien niet in je schoen geweest, maar denk zo dat mama je toch wel heel errug had verwend. Al met al.

    DIKKE KUS.
    Ome Toon en Tante Pietje.
    Tot snel.

  • 30 November 2012 - 15:50

    Lekker Ding :

    Hee Chick! mooi dat je t zo naar je zin hebt daar!! VIP? Hoe heb je dat nu weer voor mekaar gekregen? :P Niet te veel lezen he! Dalijk wordt je nog zon saaierd die alleen maar gaat lezen en niet meer feest! xD Tot snel! en gedraag je!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Het begon als een grap. “Ga je mee naar Barcelona stagelopen?” Ik zal het niet snel vergeten. Lachend antwoordde ik: “Oké, is goed.” Nog niet beseffend dat dit grapje een serieuze vraag werd. Ik sta altijd open voor een avontuur, zeker op dit moment. Je bent maar één keer jong en deze kans krijg je nooit meer. Na 2 keer een poging gedaan te hebben naar een internationale stage, is het me nu echt gelukt. Ik vertrek naar Barcelona!!!! Papa en mama, bedankt voor deze kans! HouVanJullie! En natuurlijk ook de mensen die me steunen, volgen en begeleiden bij dit avontuur; Bedankt!

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 9865

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 21 December 2012

Barcelona

Landen bezocht: