once in a lifetime! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu once in a lifetime! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu

once in a lifetime!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

02 November 2012 | Spanje, Barcelona

Wat is dit toch een raar weekje geweest. Heb in het ziekenhuis gelegen en daarna was het Halloween. Tja het leven gaat gewoon door. Daarom maar even een kleine update zodat iedereen weer op de hoogte is. En ja: het gaat goed met mij :) en ben nog steeds even gek :D

Casa Battló
Gaudi heeft paar huizen gebouwd in zijn eigen stijl en deze kan je makkelijk vinden in het centrum van Barcelona. Bij Casa Battló was een lichtshow ter eren van zoveel jaar bestaan en natuurlijk wouden wij dit zien. Staan we daar te wachten begint het kei hard te regenen. En dan heb ik het over REGEN. Nederland is er niets bij! In 5 minuten tijd was ik helemaal zeiknat geregend en letterlijk alle 3 de lagen kleding kon ik uitwringen. Weet zeker als ik er dan een emmer onder had gehouden, dat deze zo vol was. haha! Was echt super grappig, alleen jammer dat we dus de lichtshow niet hebben afgekeken.

Ziekenhuis:
Maandag 29-10 liep ik wat te dollen met de kinderen en alles ging goed. Tot ik ineens pijn kreeg in mijn buik, niet zomaar pijn, echt super erge pijn. En het werd steeds erger en doordat ik me zo ziek voelde zijn we met spoed eventjes naar ziekenhuis gegaan. Daar vertrouwde ze het niet en hup daar lag ik dan, op een ziekenhuis bed, met een mooi blauw jurkje aan… Toen kwam er een Spaans sprekende zuster en die deed van alles checken (bloed, bloeddruk, suiker enz.) en toen ging ze weg. De dokter kwam checken hoe het ging en gelukkig sprak ze een beetje Engels. Ze legde me uit dat ik een infuus moest. Dus daar lag ik dan, in mijn eentje, hartstikke bang, en dan komen aan zetten met een grote naald! En steken ze ook nog is mis …. OH MY GOSH! Dus moest hij er weer uit en opnieuw in mijn andere arm gestoken worden… Gelukkig kwam er weer een Spaanse zuster (Jup! Engels is ook zo moeilijk hè) maar omdat ze zag dat ik echt bang was werd er een Engels sprekende mannelijke zuster erbij gehaald en deze heeft alles uitgelegd en met mij over voetbal gepraat…. Ja deze afleiding werkte heel goed! Ik mocht dezelfde avond naar huis en moest het een paar daagjes rustig aan doen. In totaal heb ik 6 uur in ziekenhuis gezeten, waarvan 3 uur gelegen in een bed aan infuus. Wat er nu aan de hand was, men weet het gewoonweg niet en omdat de pijn verminderde nadat ik een pijnstiller kreeg, hoef ik me er geen zorgen te maken. Dus Ziekenhuis bezoekje: Check!

Halloween
In Spanje kennen ze Halloween. Het is niet zo uitgebreid als in Amerika, maar wel leuk om te vieren. De kinderen op stage mochten eten en drinken mee nemen en we hebben echt 3 tafels vol met chips, snoepjes, koekjes en drinken! Na de grote pauze (lunchpauze) werden de lokalen omgetoverd als een knutsel/bouw/teken-lokaal (dus eigenlijk van alles wat), een heuse disco! En natuurlijk een eet-lokaal met zoetigheid! Alles was erop aangekleed en het was een superleuke middag.
Avonds zijn Ilvy en ik wezen stappen bij Sotavento en ook daar was een Halloweenparty. We gingen verkleed als voetbalster (ik) en duivel (Ilvy). Sommige mensen hadden echt super veel aan hun kleding gedaan, sommige konden we niet meer herkennen of ze nu een man of vrouw waren. Was een leuke avond om mee te maken.

Checklist.
Voor ik vertrok had ik een lijstje gemaakt wat ik echt wil zien en doen. Ik heb nu al veel kunnen afstrepen. Sommige dingen waren niet zo serieus en andere wel. Ik heb nog 7 weken om deze lijst te voltooien en denk dat het me wel gaat lukken. De tijd vliegt echt, alles gaat zo snel. Voor ik het weet moet ik mijn spullen pakken en slaap ik in mijn eigen bedje. Soms zou ik wel naar huis willen, maar het is hier ook wel heel erg leuk. Krijg nog paar keer bezoek, kijk er echt naar uit. Zoals een goede vriendin vandaag zei: once in a lifetime!
En met die gedachten probeer ik nu alles te beleven wat ik nog wil. Want heb nog maar 56dagen in Barca…!

adios!! Ik ga weer verder…
Ben benieuwd wat deze week te wachten staat (en ja ik zal beter op mezelf passen)…

veel liefs
Joyce xxx

  • 02 November 2012 - 18:28

    Gerda Raymakers:

    Een engel sprekende manlijke zuster huh een broeder misschien?hihi;-)

  • 02 November 2012 - 18:31

    Joyce Raijmakers:

    haha... Ja ik kwam toch echt niet meer op dat woord...! Misschien moet ik toch vaker Nederlands spreken hahaha

  • 03 November 2012 - 20:40

    Anne:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Het begon als een grap. “Ga je mee naar Barcelona stagelopen?” Ik zal het niet snel vergeten. Lachend antwoordde ik: “Oké, is goed.” Nog niet beseffend dat dit grapje een serieuze vraag werd. Ik sta altijd open voor een avontuur, zeker op dit moment. Je bent maar één keer jong en deze kans krijg je nooit meer. Na 2 keer een poging gedaan te hebben naar een internationale stage, is het me nu echt gelukt. Ik vertrek naar Barcelona!!!! Papa en mama, bedankt voor deze kans! HouVanJullie! En natuurlijk ook de mensen die me steunen, volgen en begeleiden bij dit avontuur; Bedankt!

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 9863

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 21 December 2012

Barcelona

Landen bezocht: