Gezocht: Hollandse Lekkernijen..! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu Gezocht: Hollandse Lekkernijen..! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu

Gezocht: Hollandse Lekkernijen..!

Door: met dank aan: mama..!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 Oktober 2012 | Spanje, Barcelona

Mezelf kennende, ga ik ver om alles te bereiken wat ik wil. Ook hier moet alles precies gaan zoals ik het plan en alles moet goed zijn. Ik heb in totaal al 4 planningen gemaakt, maar telkens moeten ze aangepast worden. Het is zo lastig om huiswerk met plezier te combineren. Want er is hier zo veel te zien en ik wil natuurlijk alles weten (nieuwsgierige ik haha! )

Afgelopen 2 weken heb ik weinig tijd gehad voor schoolwerk en nu loop ik een beetje achter op mijn planning. Ik probeer dit as week in te halen en weer bij te lopen (of als het kan zelfs voor).

Ben zo blij dat mama er eindelijk was. Na een maandje hier wonen, besef je pas hoeveel je iemand hebt gemist als je haar ziet. En ik zag haar wel via videochat, maar dat is toch anders. Helaas bleef ze maar 4 dagen en dit is natuurlijk veelste kort! Aankomst was al ingekort dankzij paar uur vertraging, en vertrek was onwijs vroeg in de morgen, waardoor we eigenlijk maar 2 dagen samen hadden. Samen met de buurvrouw kwam ze op bezoek en heb ik hun zo veel mogelijk laten zien. mijn stage, mijn kamer, Parc Guël, Sagrada Familia, Ramblas, versmarkt en strand.. En natuurlijk de Rembrandt waar ik stiekem heel veel te vinden ben. De dagen waren te kort om goed bij te kletsen, maar ze hebben nu een goede indruk waar ik leef en hoe ik het doe. Natuurlijk de nodige zorgen (eet je wel goed genoeg, drink je genoeg? Slaap je genoeg.. tja het blijft je moeder) maar gelukkig hebben we ook heel veel gelachen en genoten van alles. Ik hoop dat ze snel terug komt en dat ik haar meer kan laten zien.

Ben helemaal verliefd op de geschiedenis van Spanje en zoek daarom ook veel plekken uit waar een verhaal aan vast zit. Parc Guël is van Gaudi en deze man heeft mooie creaties verzonnen en gerealiseerd. Goede aanrader mocht je hier zijn, ooit! Ben er nu al 2 keer geweest en denk dat er nog vele keren gaan komen. Sagrada familia van de buitenkant is al zeer indrukwekkend, maar binnenkort ga ik naar binnen, ben benieuwd hoe vaak ik versteld ga staan.

Naast Parc Guël kom ik ook graag op het strand en kom ik hier helemaal tot rust. Heb nu een grotere stuk strand ontdekt waar ik mooi kan lopen en genieten. Dus hopelijk blijft het zonnetje hier nog eventjes!

Nu mijn mama en de buurvrouw vertrokken zijn, merk ik dat dit avontuur een wordt die niemand me meer afneemt en een belangrijke stap in mijn leven is. Het laat me goed nadenken over wat ik precies wil en hoe ik het wil. En heb al veel verzonnen hoe en wat.. Ben benieuwd, tijd zal het leren.

Via deze weg wil ik ook eventjes iedereen bedanken die me een kaartje heeft gestuurd (meegegeven aan mijn mama), het hartje van Yvonne en de leuke foto’s die mijn moeder heeft geprint. Mijn kamer is nu meer mijn kamer en voel me er nu stukken meer in thuis. Ook ben ik blij met mijn 1kg PEPERNOTEN, stroopwafels en schuddebuikjes (jamjam jammie!!!)… Mijn mama heeft me super verwend met allerlei lekkers van Hollandse bodem. (denk dat meer dan de helft van haar koffer voor mij was gevuld met kleding en lekkers).


Ben er klaar voor, nog 82 dagen. Ben benieuwd wat de tijd me zal brengen, het is maar goed dat ik niet in de toekomst kan kijken.

veel liefs
Joyce xxx

  • 07 Oktober 2012 - 21:26

    Mam:

    We proberen het nog een keer over te doen xxxx mam en pap en dennis en lady natuurlijk;-)

  • 07 Oktober 2012 - 21:26

    Mam:

    We proberen het nog een keer over te doen xxxx mam en pap en dennis en lady natuurlijk;-)

  • 07 Oktober 2012 - 22:40

    Desie:

    Ben blij dat het zo gezellig was daar!
    Ik en Maris missen jou ook enorm! En je hebt zeker wat gespreksstof gemist vandaag :P
    I'll catch you up on it though! :D

    Heb zoveel mogelijk plezier daar meid! We gunnen het je van harte!

    xxx
    Deise

  • 12 Oktober 2012 - 11:43

    John:

    Het klinkt allemaal super Joyce :D
    Geniet ervan !
    En hopelijk is het weer daar ook beter dan hier ;)

    Liefs
    John Danielle en Cas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Het begon als een grap. “Ga je mee naar Barcelona stagelopen?” Ik zal het niet snel vergeten. Lachend antwoordde ik: “Oké, is goed.” Nog niet beseffend dat dit grapje een serieuze vraag werd. Ik sta altijd open voor een avontuur, zeker op dit moment. Je bent maar één keer jong en deze kans krijg je nooit meer. Na 2 keer een poging gedaan te hebben naar een internationale stage, is het me nu echt gelukt. Ik vertrek naar Barcelona!!!! Papa en mama, bedankt voor deze kans! HouVanJullie! En natuurlijk ook de mensen die me steunen, volgen en begeleiden bij dit avontuur; Bedankt!

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 9868

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 21 December 2012

Barcelona

Landen bezocht: