90 cava’s en 3 olijven… - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu 90 cava’s en 3 olijven… - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu

90 cava’s en 3 olijven…

Blijf op de hoogte en volg Joyce

29 September 2012 | Spanje, Barcelona

Na een tijdje niets geschreven te hebben, leek het me weer eens tijd om een kleine update uit te brengen. Afgelopen week was erg hectisch en druk dus eerder had ik gewoon geen tijd.

Spaanse les: We zijn afgelopen dinsdag begonnen met onze Spaanse les. Erg interessant, moeilijk, pittig, in de war rakende taal, maar wel ontzettend leuk! We zitten met allemaal buitenlanders in de les, een vrouw uit Denemarken, man en vrouw uit Londen, een Belg, 2 Duitse jongens, een jongen uit Istanbul en een Chinese vrouw. Wij zijn een keer de jongste. De juf praat alleen maar Spaans en dat maakt het af en toe wel lastig om alles te volgen, maar soms lijken de woorden ontzettend op Frans of Engels. Wanneer ik naar huis ga hoop ik toch wel een beetje Spaans te kunnen spreken..

Stage: Voortgangsgesprek gehad en deze was erg positief. Mijn Engels was boven verwachting (qua spreken zelfs erg goed) en zet me goed overal in. De leraren praten vol lof over mij en vinden het fijn als ik kom mee helpen. Ook ben ik nog steeds flexibel en dat vinden ze ook erg fijn. Altijd fijn om deze dingen allemaal te horen, want ik twijfelde wel heel erg. Vanaf maandag kan ik echt starten met mijn opdrachten en draai ik meer in de lessen mee. De kinderen komen veel met mij kletsen en leren me ook Spaanse woordjes. Heb ook een nieuwe functie gekregen: klimtoren en knuffeltante! Lekker mee ravotten met de kinderen van year one wanneer ze voetballen of tennissen, of lekker “rustig” mijn pleinwacht volbrengen terwijl een groepje kinderen om mijn aandacht schreeuwen en proberen op mijn rug te klimmen. Ga nog steeds met een grote glimlach naar stage toe. (en soms met spierpijn haha)

la merce!: Hét stadsfeest van Barcelona is een eerbetoon aan de beschermheilige La Virgen de la Merced. Op verschillende pleinen worden gratis concerten georganiseerd. Nou dat is het in het kort, in het echt is het onwijs druk, groot, muzikaal, kleurrijk, giants (grote poppen die de mensen dragen) en feesten, feesten, feesten! 4 dagen lang! Lijkt wel CARNAVAL!! Helaas heb ik maar 2 dagen mee kunnen maken want ik was zo ontzettend ziek (griep, migraine). Maar wat we wel hebben gezien was echt super leuk. We hebben naar de optocht gekeken van de giants en naar vuurwerk op zee. Mooie show en zeer indrukwekkend. Heerlijk op het strand en naar een heldere hemel staren naar al het mooie vuurwerk. We hebben niets te klagen.

Het weer: Laatste week heeft het veel geregend (ja ook dat kennen ze hier) en merk je goed dat het kouder wordt. Hoor dat het in Nederland slecht is, echt herfst. Hier is het nog wel te warm voor een jas, al is een vest wel fijn in de avonduren.

Cava’s: Gister eindelijk is goed ervan genomen. Ladies love cava’s night! Cava’s zijn alcoholische drankjes en lijkt op champagne. Heerlijk om te drinken en helemaal niet duur. Heb hier in Barcelona een nieuwe stamcafé, de Rembrandt (sorry Desie en Mariska) waar we zeker een keer in de week zitten. We gaan binnenkort ook is kijken naar andere cafés maar een Nederlandstalige café met Nederlandse gerechten, altijd lekker.

Post: afgelopen week heb ik al 2 keer post mogen ontvangen en ik vind dat heerlijk om te lezen dat alles goed gaat met iedereen. De kaartjes hangen aan de muur en dit maakt mijn kamer een stuk vrolijker. Iedere dag hier is een groot avontuur en het gaat sneller voorbij dan ik in het begin dacht. Ben dus nog lang niet van plan om naar huis te komen, moeten nog zo veel zien.

Joyce Raijmakers
Mallorca 191 4-2
08036 Barcelona Spain

Bezoek: Over 5 dagen komen mijn mama en buurvrouw Hannie op bezoek. Heb vrij van stage zodat ik ze kan ophalen van het vliegveld. Ben stiekem wel heel blij dat ik iemand van thuisfront nu ff in echt ga zien, ipv via de webcam. Praat zo vaak als ik kan met mijn ouders en ook probeer ik met de rest contact te houden maar omdat ik niet overal internet heb gaat dit erg moeilijk. Wanneer je me echt nodig hebt, of alleen eventjes wil spreken, kan je me gewoon whatsappen of smsen. Misschien is dat makkelijker dan aanspreken op msn, omdat ik dan meestal in gesprek ben met iemand via de video-chat.

Bedankt voor alle leuke, lieve, grappige berichtjes onder mijn verslagen en dat jullie aan me denken. Mis jullie echt en die berichten maken me echt vrolijk: BEDANKT!!!

Tot over 90dagen.
Veel liefs Joyce xx

  • 29 September 2012 - 14:02

    Desie:

    Tsss, slecht hoor joyce, een nieuw stamcafé! ;)
    Ik ben blij dat je het enorm naar je zin hebt daar, en ik verwacht wel wat Spaans van je te leren als je terug bent he ;)

    Ik zal ook snel is iets leuks opsturen voor aan je muur daar ;)

    Hier is het inderdaad enorm koud de laatste tijd, dat is wat minder. Maar we overleven het wel :)

    Zorg goed voor jezelf!

    xx
    Desie

  • 29 September 2012 - 18:50

    Anne:

    Waar komen die 3 olijven dan vandaan ?

  • 29 September 2012 - 20:00

    Carla:

    Hallo Joyce,

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je stage goed verloopt.
    Wij zitten hier inmiddels alweer met de verwarming aan dus dat is minder.
    Nog een paar dag en dan komt jullie mam die kant op.
    geniet er samen lekker van en succes verder daar.

    groetjes Pierre Carla lieke Femke en Bart

  • 02 Oktober 2012 - 15:20

    Hannelore:

    Hoi Joyce,

    Wat leuk om al je verhaaltjes te lezen. Je hebt goed naar je zin lees ik wel.De cursus Spaans is ook al begonnen, dus wie weet wat ik nog van je kan leren als je terug bent.

    Drink daar in de Rembrandt ook maar een cava op ons ROC.

    Veel plezier!

    Groet,
    Hannelore

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Het begon als een grap. “Ga je mee naar Barcelona stagelopen?” Ik zal het niet snel vergeten. Lachend antwoordde ik: “Oké, is goed.” Nog niet beseffend dat dit grapje een serieuze vraag werd. Ik sta altijd open voor een avontuur, zeker op dit moment. Je bent maar één keer jong en deze kans krijg je nooit meer. Na 2 keer een poging gedaan te hebben naar een internationale stage, is het me nu echt gelukt. Ik vertrek naar Barcelona!!!! Papa en mama, bedankt voor deze kans! HouVanJullie! En natuurlijk ook de mensen die me steunen, volgen en begeleiden bij dit avontuur; Bedankt!

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 9875

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 21 December 2012

Barcelona

Landen bezocht: