links of toch rechtsaf? - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu links of toch rechtsaf? - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu

links of toch rechtsaf?

Blijf op de hoogte en volg Joyce

09 September 2012 | Spanje, Barcelona

Spierpijn! Mijn richtingsgevoel liegt er niet om. Vol eigenwijsheid zeggen ik weet de weg wel en dan tot twee keren toe verdwalen; Heerlijk! Eerste keer kwamen we wel uit bij La Rambla (Ramblas), de tweede keer zagen we Sagrada Familia. De uiteindelijke bestemming 1ste verdwalen: Cafe Rembrandt (Nederlandse kroeg/eettent) en 2de keer verdwalen: ons appartement. Gelukkig rijden hier de metro's dag en nacht en zelfde geldt ook voor de bussen en taxi's. Morgen gaan we deze even goed uitpluizen.

Heb eventjes kort uitgerekend betreft het aantal kilometers die wij hebben gelopen; ong. 20km. Alleen al onze straat is ong. 6 kilometer.

My first love... Strand! Zee! Eindelijk op mijn plek! Heerlijk met blote voeten door het zand gelopen, het geluid van de golven, geur van zeewater en de rust. Morgen bij mooi weer gaan we terug. Met de bus, want ik heb genoeg gelopen dit weekend... :)

Boodschappen; Samen met onze huisgenoten delen we 2 koelkasten. Omdat Ilvy en ik er later bij kwamen is er besloten om onze spullen te verdelen over 2 koelkasten. Niet erg, moeten we alleen af en toe op en neer lopen.. We hebben al bekeken wat we morgen gaan koken, want ja we kunnen moeilijk iedere dag gaan uiteten. Veel kans staat er pasta op het menu JAMMIE!!

Wist je dat:
- Wij dijken konden bouwen van stof en andere viezigheid wat in onze kamer en appartement lag.
- Wij onze slaapkamers maar hebben gepoetst in de hoop dat we vannacht beter slapen.
- Er ons al wel 10x drugs aangeboden. Maar ook illegaal gestookte alcohol en drank.
- Gezellig heb gevideochat met Desie en deze al een korte rondleiding heeft gehad op mijn kamertje. Mocht je dit ook willen stuur maar even een smsje of mailtje dan plan ik je in :)
- De wasmachines hier heel raar werken en wij dus een heel gevecht met dat ding hebben gehad. De was is overigens wel schoon geworden.
- Dat het in Spanje heel normaal is om de was buiten te hangen aan een wankel rekje met paar touwtjes.
- Ik veel contact met thuisfront via whatsapp en sms heb, maar heb besloten om overdags er een spaans simkaartje in mijn toestel te doen, omdat dit anders een leuk, maar zeer duur grapje wordt.. Pas in de avond check ik mijn nederlandse nummer. Dus bij spoed sms of bel:
+34608108514

- Laatste maar wel belangrijk nieuwtje: Ik over 111 dagen weer naar huis kom.

Veel liefs, Joyce xx

  • 09 September 2012 - 02:17

    Desie:

    Dus heb je alsnog vrij laat gegeten door het verdwalen? :P

    Anyway, ben blij dat je het naar je zin hebt ^^
    Succes met de uhh... dijken? xD

    Jij komt zo wel echt bruin terug met al die zon zeker xD

    We videochatten binnenkort wel weer :D

    Nog 111 daagjes, pff wat lang :(
    Maar maak het beste van je tijd daar!

    xxx
    die idiote vriendin van je,
    Desie.

  • 09 September 2012 - 21:57

    Mam:

    Geniet van je tijd daar.als je terug komt ken ik de computer hoop ik hihi mam

  • 09 September 2012 - 22:48

    Ome Toon En Tante Marijke :

    Hee meisie, zie dat je al een beetje bent gesetteld. Verdwalen hoort de eerste dagen/week bij je aankomst in Barcelona. Zou niet goed zijn als dat niet was en voor ons niet leuk om te lezen hihi.
    Een heel heel fijn verblijf en wat Cas betreft, die vertroetelen wij wel voor jou. Morgen gaan we naar hem toe en zullen hem een kus van je geven.
    DIKKE KUS voor jou van ons en tot snel, mail of whatsapp...............

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Het begon als een grap. “Ga je mee naar Barcelona stagelopen?” Ik zal het niet snel vergeten. Lachend antwoordde ik: “Oké, is goed.” Nog niet beseffend dat dit grapje een serieuze vraag werd. Ik sta altijd open voor een avontuur, zeker op dit moment. Je bent maar één keer jong en deze kans krijg je nooit meer. Na 2 keer een poging gedaan te hebben naar een internationale stage, is het me nu echt gelukt. Ik vertrek naar Barcelona!!!! Papa en mama, bedankt voor deze kans! HouVanJullie! En natuurlijk ook de mensen die me steunen, volgen en begeleiden bij dit avontuur; Bedankt!

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 9878

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 21 December 2012

Barcelona

Landen bezocht: