Zon, Zee, Strand, Feest... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu Zon, Zee, Strand, Feest... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu

Zon, Zee, Strand, Feest...

Blijf op de hoogte en volg Joyce

11 September 2012 | Spanje, Barcelona

We zijn weer twee dagen verder en hebben veel gezien van Barcelona. Gister was mijn eerste stagedagje en vandaag was er een nationale feestdag. Ik merk nu wel dat ik een beetje last heb van heimwee, hoop dat dit snel wegtrekt. Gelukkig heb ik veel contact met thuisfront. Het zal wel een kwestie zijn van wennen.

Stage; Oak house school is een groot gebouw met 4 etages. Ik etage 2 (jaar 2 en 3 en 4 zitten hier) en Ilvy zit op etage 1 (jaar 1). Ik ondersteun vooral de kinderen van jaar 2 (6 tot 8 jaar) maar af en toe help ik ook in jaar 3 en 4. De leerlingen zijn verdeelt over 3 klassen: red, yellow en blue. Per klas zitten ongeveer 23 leerlingen. Alle leraren willen je wat leren dus ik heb veel begeleiding. Dat is ook erg fijn, zeker omdat ik Engels af en toe nog lastig vind. Al heb ik me goed duidelijk kunnen verwoorden en verstaanbaar gemaakt. Kan dus nog vrij goed Engels, al zeg ik het zelf ! Morgen komen de kinderen, dus ben benieuwd hoe het dan gaat.

Shoppen: Na stage gingen Ilvy en ik opzoek naar Primark. Na lang zoeken en metro uit en tram in, kwamen we eindelijk bij een winkelcentrum uit waar de Primark in moest zitten. Ilvy helemaal blij, en ik stiekem ook wel, want man, continue lopen en sjouwen met zware tas was geen pretje. We hebben daar lekker een tosti gegeten en daarna zijn we de winkels gaan verkennen. Leuke winkels, de een wat bekender dan de ander en modebeeld is goed te doen. In Primark heb ik leuke nagellakjes en slofjes gekocht. We waren pas laat weer thuis omdat de terugrit weer een heel gepuzzel was, maar we kunnen nu wel zeggen dat we de metrostelsel van Barcelona snappen!

Feestdag; Vandaag was er hier een nationale feestdag. (11 September – Nationale Dag van Catalonië (Día Nacional de Cataluña): De Diada is een dag van Catalaanse trots, veel vlagvertoon en openlijk streven naar onafhankelijkheid. Herdacht wordt dat Barcelona in 1714 in handen viel van de Bourbonse troepen. De meeste festiviteiten vinden plaats in het Ciutadella park.) Ook wij, Ilvy en ik, gingen rondkijken wat er te doen was. Samen met 2 meiden van ons appartement gingen we op pad. Helaas was er geen toren van mensen, zoals Barcelona-students zeiden, maar dat mocht de pret niet verpesten. Rond18.00u lagen Ilvy en ik heerlijk op het strand te bakken. Het zonnetje scheen te lekker en we zouden eigenlijk gister nog naar strand gaan, maar toen kwam het er niet van.

Ik ga nu gauw slapen, want morgen begint onze echte eerste stagedag met de kinderen. Mocht je me trouwens willen bereiken, dit gaat nu wat makkelijker: sms kan via spaans-nummer (bellen trouwens ook maar dat wordt een duur grapje als je dat te lang doet), maar je kan me nu ook gewoon via NL-nummer bereiken op whatsapp. Dus als je een keer ff wilt praten, kan dit dus ook via whatsapp (mits ik internetverbinding heb).

veel liefs xx Joyce

  • 12 September 2012 - 10:31

    Daniëlle:

    Vandaag dus je eerste echte stagedag! Heel veel plezier. We zullen vast snel lezen hoe het was.
    Dat heimwee komt wel goed, is eventjes wennen maar je gaat daar echt super genieten en heel veel (levens)ervaring opdoen. Goh, wat klinken dat als wijze woorden ;)
    Stiekem ben ik wel een beetje jaloers hoor!

  • 13 September 2012 - 00:17

    Ome Toon En Tante Marijke :

    Fijn dat stageplek zo leuk is. Geniet er maar van en net wat je "wijze" nicht zegt, heimwee komt wel goed. Fijn dat je ff op chat was, lekker ff kletsen saampies. DIKKE KUS meisie en tot snel weer.

  • 13 September 2012 - 00:17

    Ome Toon En Tante Marijke :

    Fijn dat stageplek zo leuk is. Geniet er maar van en net wat je "wijze" nicht zegt, heimwee komt wel goed. Fijn dat je ff op chat was, lekker ff kletsen saampies. DIKKE KUS meisie en tot snel weer.

  • 13 September 2012 - 00:17

    Ome Toon En Tante Marijke :

    Fijn dat stageplek zo leuk is. Geniet er maar van en net wat je "wijze" nicht zegt, heimwee komt wel goed. Fijn dat je ff op chat was, lekker ff kletsen saampies. DIKKE KUS meisie en tot snel weer.

  • 13 September 2012 - 23:08

    Rianne (moeder Van Ilvy):

    Hoi Joyce,

    Ook wij lezen je reisverslag, want wij zijn natuurlijk heel erg benieuwd hoe jullie dit samen ervaren.
    Veel plezier en geniet ervan.

    Groetjes,
    Raymond, Rianne en Meggy

  • 14 September 2012 - 20:32

    Simone Essinger:

    hoi Joyce,

    Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn en langzamerhand de weg beginnen te vinden daar in Barcelona. Hopelijk gaat het gauw wat beter met je heimwee, maar aan de andere kant zou het ook niet goed zijn natuurlijk als je het thuisfront niet zo missen. Leuk dat jullie veel contact hebben met elkaar.

    Verders wil ik jullie heel veel suc6 en plezier toewensen op jullie 1e stagedag!
    Volgens mij gaat dit wel goed komen, ik zie het wel terug in je reisverslag.

    Groetjes, Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Het begon als een grap. “Ga je mee naar Barcelona stagelopen?” Ik zal het niet snel vergeten. Lachend antwoordde ik: “Oké, is goed.” Nog niet beseffend dat dit grapje een serieuze vraag werd. Ik sta altijd open voor een avontuur, zeker op dit moment. Je bent maar één keer jong en deze kans krijg je nooit meer. Na 2 keer een poging gedaan te hebben naar een internationale stage, is het me nu echt gelukt. Ik vertrek naar Barcelona!!!! Papa en mama, bedankt voor deze kans! HouVanJullie! En natuurlijk ook de mensen die me steunen, volgen en begeleiden bij dit avontuur; Bedankt!

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 660
Totaal aantal bezoekers 9875

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 21 December 2012

Barcelona

Landen bezocht: