Blaren, Zuchten en Tranen... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu Blaren, Zuchten en Tranen... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu

Blaren, Zuchten en Tranen...

Blijf op de hoogte en volg Joyce

08 September 2012 | Spanje, Barcelona

Hallo allemaal,

Het was me het dagje wel zeg. Vanaf donderdagavond heb ik toch wel met kriebels gezeten.
Mijn koffers waren donderdagavond gesloten, vrijdag heb ik ze 2 keer opengemaakt om paar kleine dingetjes toe te voegen en voor de rest rust. om half 3 zijn wij (Papa, Mama, Dennis, Anne, Tim en Ik) naar Eindhoven Airport gereden en toen Ilvy er ook was hebben we de koffers ingecheckt. !!!! 25,6 kg (mocht 26kg) !!!! en handbagage was 8,6kg (mocht 10kg).. Lucky me!

Omdat we te vroeg waren, gingen we eventjes iets drinken. EN ineens..... Stond Cas voor mijn neus. Tranen van blijheid dat John, Daniëlle en Cas toch wel eventjes gedag kwamen zeggen.. Heb nog eventjes met hem geknuffeld. Wanneer ik terug kom is hij een ongeveer half jaar oud en dus flink gegroeid.

17.15 u. Onze tijd om afscheid te nemen. Ik kan je zeggen, hier kan je je echt niet op voorbereiden! Letterlijk met lood in mijn schoenen naar de gate gelopen. Vele malen omgedraaid, luchtkusjes, zwaaien... Alles in de hoop dat de achterblijvers het hebben gezien..

Vliegtuig; blij dat ik de eerste tijd niet terug hoef in dat ding. Maar het was minder eng dan mijn vorige ervaring. Zou dat komen door het filmpje Sprookjesboom en Friends? In elk geval we hadden alweer veel lol in het vliegtuig. En Barcelona Airport is een groot doolhof, maar de schoonmaakster was tenminste zo aardig om ons eventjes de weg uit te leggen in half engels/spaans!

Tip voor de volgende keer, koffer van bijna 26kg is slecht voor mijn rug en zorgt voor blaren. Maar ik heb het overleefd en ben veilig aangekomen in het appartement.

eten; 22.00 u besloten wij, Ilvy en ik, om toch nog te gaan eten (want we hadden echt honger), dus zijn naar de buren gegaan. Dit is een gezellig, niet heel groot, restaurantje (waar ze geen engels spreken dus wat we eigenlijk gegeten hebben, het levert paar vraagtekens op? Haha!) in buffetvorm.

Momenteel probeer ik mijn kamer “eigen” te maken en al mijn spullen uit te pakken. Daarna eventjes paar uurtjes slapen, zodat we morgen vol energie Barcelona gaan ontdekken. En natuurlijk kennismaken met onze appartementgenootjes.

Algemene gegevens, mocht je een kaart/brief of iets anders willen sturen wat ik kan ophangen aan mijn mooie donkergrijs met lichtgrijze muur:

ADRES: Mallorca 191, 4-2. 08036 Barcelona
(Telefoonnummer volgt nog. Die gaan we morgen halen.)
Veel liefs, Joyce xx

  • 08 September 2012 - 12:51

    Daphne:

    Hej,
    Fijn dat je goed bent aangekomen! Ik zie dat ons cadeautje aan de muur hangt, superleuk!!!
    Hopelijk heb je een goede tijd, en zien we elkaar snel weer!!
    Xx

  • 08 September 2012 - 13:55

    Daniëlle :

    Ha spanjaard!

    Tijd om dus een woordje spaans te leren, alhoewel handen en voeten-taal wereldwijd gesproken wordt.
    Het begin is dus goed, mooi zo! We vonden het ook leuk om je nog eventjes dag te komen zeggen. Jammer dat we geen tijd meer hadden om bij je uiteindelijk vertrek te zijn, maar nu hebben we (of eigenlijk Cas) toch nog even kunnen knuffelen.

    Die muur (en je kamertje) zijn inderdaad nog wel heel saai en onpersoonlijk. Daar moet toch snel wat leuks komen te hangen. Mag je gaatjes in de muur maken? Of moet je alles met plakband/punaises ophangen?

    Nu even een beetje wennen daar en dan maandag op naar stage, want daar gaat het natuurlijk om (die andere dingen en dat het in Barcelona is, dat is maar bijzaak ;)). Alvast heel veel plezier en hopelijk heb je lieve kindjes in je klas!

    Liefs Daniëlle (en John en Cas)

  • 08 September 2012 - 14:54

    Anne:

    Natuurlijk hebben we jou gezien! Het duurde alleen heel lang voordat jullie ons ook in de gaten kregen :P. Is het weer daar een beetje zoals voorspeld? Je kamertje ziet er idd nog een beetje leeg uit, maar dat zal vast snel goed komen! Heb je een excuus om veel souvenirs voor jezelf te kopen, die kun je dan mooi neerzetten, haha!

    Ik hoop dat je je snel een beetje thuis voelt daar. Ga je dit weekend ook al stappen of weet je dat nog niet? After all is het natuurlijk wel gewoon zaterdag vandaag ;). Oh, en ik ben natuurlijk benieuwd of je al op het strand hebt gelegen met het mooie weer daar! Ik heb je adres proberen op te zoeken op google maps maar ik weet niet welk gebouw het is (A).

    Hier is het weer iig prachtig :) Zo ff met een boekje naar buiten en mss nog naar het terras!
    Jee :)

    Spreek je snel!
    xx

  • 08 September 2012 - 23:09

    Mart:

    Hoi Joyce,

    leuk te lezen wat je 1e indrukken zijn. Ik krijg sterk het idee dat je het goed gaat maken.

    groeten

    Mart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Het begon als een grap. “Ga je mee naar Barcelona stagelopen?” Ik zal het niet snel vergeten. Lachend antwoordde ik: “Oké, is goed.” Nog niet beseffend dat dit grapje een serieuze vraag werd. Ik sta altijd open voor een avontuur, zeker op dit moment. Je bent maar één keer jong en deze kans krijg je nooit meer. Na 2 keer een poging gedaan te hebben naar een internationale stage, is het me nu echt gelukt. Ik vertrek naar Barcelona!!!! Papa en mama, bedankt voor deze kans! HouVanJullie! En natuurlijk ook de mensen die me steunen, volgen en begeleiden bij dit avontuur; Bedankt!

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 9870

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 21 December 2012

Barcelona

Landen bezocht: