1.2.3.4.5.6.7 dagen van huis weg... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu 1.2.3.4.5.6.7 dagen van huis weg... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Raijmakers - WaarBenJij.nu

1.2.3.4.5.6.7 dagen van huis weg...

Blijf op de hoogte en volg Joyce

14 September 2012 | Spanje, Barcelona

En… We zitten er een week!! Joehoe! Veel meegemaakt, veel gedaan, veel gezien, veel beleefd. Ik ga helemaal mee in de tijd en probeer zoveel mogelijk eigen te maken. Praten in het Engels gaat al wat beter, sneller en probeer zoveel mogelijk te oefenen (is niet lastig op een Engelse school haha).

Dagelijks contact met thuisfront, heerlijk die gesprekjes via msn; videochat. Maar ben ook gewoon bereikbaar via whatsapp via mijn Nederlandse nummer, erg handig! Ik vind het altijd leuk om berichtjes te krijgen, probeer ook altijd iets terug te sturen.

Stage; Ondertussen heb ik ook al 2 dagen stage gelopen. Erg leuk en gezellig. De kinderen beginnen ook aan mij te wennen en helpen me mee om alle moeilijke (voor hun erg simpele) Spaanse namen uit te spreken. Vaak moeten de kinderen ook erg lachen als ik struikel over een naam en maak ik er een spelletje van. Gelukkig zitten er ook een paar Engelse namen tussen wat dan wel makkelijker is om uit te spreken. Ik help vooral in year 2 blue, de juf (Tara) helpt mij met mijn opdrachten. Ik heb in totaal 3 begeleiders die op me passen, helpen en ondersteunen. Maar ik kan bij iedereen aankloppen als ik een vraag heb of gewoon voor een praatje. Vinden ze ook leuk en vaak hebben we het over Nederland of over Engeland.. Love it!
We krijgen bij stage onze lunch en dit is heel uitgebreid. Spanjaarden eten tussen 14.00u en 16.00u meestal warm en uitgebreid en vaak wordt dit ook het belangrijkste maaltijd van de dag genoemd. Dus ik geniet lekker van alle keus. Iedere dag nieuwe gerechten en je kan kiezen uit 4 bakken met eten. Iedere ochtend in de metro gokken Ilvy en ik wat we te eten krijgen. Echt iets om naar uit te kijken.

Stappen; Gister (donderdag 13-9) gingen Ilvy en ik voor het eerst stappen in Barcelona. We kwamen een grote groep tegen met allemaal jongens van onze leeftijd. Erg gezellig. Ze kwamen uit verschillende landen en we hebben vooral gepraat met Gunther uit Duitsland en iemand uit Frankrijk. Wat hebben we gelachen. Ik heb nog een kort gesprekje gevoerd in het Duits en Frans met die jongens in de Rembrandt (Nederlandse café in Barcelona!). Daarna zijn Ilvy en ik gaan stappen bij Opium. Groot discotheek, exclusief en duur (alleen al de intree is 25euro). Gelukkig hadden wij gratis tickets. Helaas zijn we op een lompe manier er achter gekomen dat stappen in Barcelona onwijs duur is! 17euro voor een cocktail en 6euro voor een colaatje! Dus volgende keer drinken we thuis of bij Rembrandt in (hier is het wel goedkoop) en de rest van de nacht niet meer. Maar desondanks was het een toffe avond, goeie muziek en lekker gedanst! EN….. Ik ben op de foto gegaan met Edward Scissorhand.. Ge-wel-dig!

Mijn mama komt binnenkort eventjes op bezoek, kijk er al echt naar uit. Want Barcelona is echt een mooie stad en nu ik weet hoe alle openbaar vervoer werkt, is het super simpel om ergens te komen. Zoals naar het strand: heerlijk in het zonnetje gelegen vandaag. En even gezwommen want het was warm (28 tot 30 graden). Morgen gaan we beginnen aan onze wandelroutes (heb er 6). Ben benieuwd wat we allemaal te zien krijgen.

Veel liefs xx Joyce

  • 14 September 2012 - 21:39

    Rianne:

    Heey Joyce, leuk dat je het zo naar je zin hebt! Maar Barcelona is ook een prachtige stad met alles binnen handbereik. AL in de haven vis wezen eten? Is een aanrader, nog nooit zo lekker gegeten! Hou je vanaf hier in de gaten (haha) en pas goed op jezelf.
    Groetjes Riannexxx

  • 14 September 2012 - 21:39

    Rianne:

    Heey Joyce, leuk dat je het zo naar je zin hebt! Maar Barcelona is ook een prachtige stad met alles binnen handbereik. AL in de haven vis wezen eten? Is een aanrader, nog nooit zo lekker gegeten! Hou je vanaf hier in de gaten (haha) en pas goed op jezelf.
    Groetjes Riannexxx

  • 14 September 2012 - 22:51

    Esther:

    Ha Joyce,

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! Nog heel veel plezier!

    X Esther

  • 15 September 2012 - 11:20

    Anne:

    Wie is Edward Scissorhand ? xD

    Jmmr dat ik je gisterenavond niet meer gesproken had, maar we videochatten van de week wel een keer :)

    Knuffel uit Venhorst met vandaag best wel mooi weer !

  • 15 September 2012 - 11:20

    Anne:

    Wie is Edward Scissorhand ? xD

    Jmmr dat ik je gisterenavond niet meer gesproken had, maar we videochatten van de week wel een keer :)

    Knuffel uit Venhorst met vandaag best wel mooi weer !

  • 15 September 2012 - 11:20

    Anne:

    Wie is Edward Scissorhand ? xD

    Jmmr dat ik je gisterenavond niet meer gesproken had, maar we videochatten van de week wel een keer :)

    Knuffel uit Venhorst met vandaag best wel mooi weer !

  • 15 September 2012 - 11:20

    Anne:

    Wie is Edward Scissorhand ? xD

    Jmmr dat ik je gisterenavond niet meer gesproken had, maar we videochatten van de week wel een keer :)

    Knuffel uit Venhorst met vandaag best wel mooi weer !

  • 15 September 2012 - 11:20

    Anne:

    Wie is Edward Scissorhand ? xD

    Jmmr dat ik je gisterenavond niet meer gesproken had, maar we videochatten van de week wel een keer :)

    Knuffel uit Venhorst met vandaag best wel mooi weer !

  • 15 September 2012 - 11:20

    Anne:

    Wie is Edward Scissorhand ? xD

    Jmmr dat ik je gisterenavond niet meer gesproken had, maar we videochatten van de week wel een keer :)

    Knuffel uit Venhorst met vandaag best wel mooi weer !

  • 15 September 2012 - 11:20

    Anne:

    Wie is Edward Scissorhand ? xD

    Jmmr dat ik je gisterenavond niet meer gesproken had, maar we videochatten van de week wel een keer :)

    Knuffel uit Venhorst met vandaag best wel mooi weer !

  • 15 September 2012 - 11:21

    Anne (schaamt Zich):

    Oeps! Ik geloof dat ik iets te ongeduldig was met m'n berichtje xD. Dus ik klikte wel een paar keer meer op reageren dan 1..

    Ik weet niet of je ze mss kunt verwijderen of zo (A)?

  • 15 September 2012 - 19:33

    Ellen:

    hahaha Anne, ja stuk of 7 x je berichtje is een beetje veel :P ik dacht, oh er hebben al best veel mensen gereageerd :P

    Maar superleuk om je verhaaltjes te lezen Joyce! :D jammer van de dure cocktails. Zo te horen komt het wel goed met je stage!

    Heb je ook skype? of alleen msn videochat?

    xxx Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Het begon als een grap. “Ga je mee naar Barcelona stagelopen?” Ik zal het niet snel vergeten. Lachend antwoordde ik: “Oké, is goed.” Nog niet beseffend dat dit grapje een serieuze vraag werd. Ik sta altijd open voor een avontuur, zeker op dit moment. Je bent maar één keer jong en deze kans krijg je nooit meer. Na 2 keer een poging gedaan te hebben naar een internationale stage, is het me nu echt gelukt. Ik vertrek naar Barcelona!!!! Papa en mama, bedankt voor deze kans! HouVanJullie! En natuurlijk ook de mensen die me steunen, volgen en begeleiden bij dit avontuur; Bedankt!

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 9872

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 21 December 2012

Barcelona

Landen bezocht: